احداث باغ و فضای سبز

احداث فضای سبز:

یکی از مهم ترین بخش های مربوط به محوطه سازی، بخش فضای سبز است. فضای سبز تجلی زیبایی مربوط به محوطه سازی است. منظور از فضای سبز استفاده از درختان، چمن و گل‌های متنوع و رنگارنگ به صورت هارمونی دلنشین است. کامل کننده‌ترین بخش مربوط به سازه‌های ویلایی، فضای سبز داخل مجموعه است. استفاده مناسب از گل‌ها و گیاهان بومی که با آب و هوای منطقه سازگار هستند و شناخت دقیق درباره نحوه رشد و ماندگاری آن‌ها موجب می‌شود نه تنها به محیط زیست کمک کرده باشید بلکه صرفه جویی اقتصادی نیز داشته باشید.متخصصان نهالستان وحیدافشار آماده هستند تا بهترین فضای سبز را با توجه به موقعیت زمین، شرایط آب و هوایی و نمای کلی سازه اجرا کنند. ایجاد فضای سبز مزایای قابل توجه‌ای دارد، که در زیر به عنوان نمونه چند مورد آن را ذکر می کنیم:

1- چمن، به طور خاص، دارای مزایای بسیار مهمی است که معمولا نادیده گرفته می شوند. یکی از موارد مهم توانایی آن در بهبود کیفیت هوا است. چمن های طبیعی به تصفیه هوا کمک می کنند. در حالی که درختان به عنوان عامل اصلی تولید اکسیژن نام برده می شوند، چمن ها نیز در این فرآیند مهم و موثر هستند. چمن به تولید هوایی کمک می کند که از طریق فرآیند فتوسنتز طبیعی تنفس می کنیم، درست مانند درختان. گیاهان برای فرآیند تجزیه کربن کاملا ضروری هستند. آنها مقادیر قابل توجهی کربن را از هوا می گیرند و اکسیژن آزاد می کنند. علاوه بر این، آنها همچنین در جذب ذرات و سایر آلاینده های میکروسکوپی نقش دارند و هوا را برای همه ما تمیزتر می کنند. در واقع، طبق گزارش متخصصان، یک چمن 1500 متر مربعی می تواند روزانه برای 18 تا 34 نفر اکسیژن کافی تولید کند. به این معنی که چمنزارها همیشه نقش مهمی در کمک به مبارزه با تغییرات آب و هوایی ایفا خواهند کرد.

2- فضای سبز برای کمک به تنظیم دمای محیط بسیار مهم است. مشخص شده است که فضای سبز بسیار خنک‌تر از آسفالت یا راه‌های سیمان‌کاری شده، است و به عنوان یک "تهویه مطبوع" طبیعی به جهان اطراف خود کمک می‌کند. طبق گفته متخصصان چمن ها ممکن است تا 20 درجه خنک تر از مناظر سنگی یا آسفالت باشند.

3- فرسایش خاک و جاری شدن آب باران دو نگرانی اصلی هنگام فکر کردن در مورد محوطه‌سازی است. فضای سبز و مناظر گیاهی نیز می توانند در اینجا نقش مثبتی داشته باشند. در واقع، یک چمن پرپشت، پررونق و سالم می‌تواند از فرسایش باد و آب جلوگیری کند، به بهبود کنترل سیل کمک کند و به تجزیه مواد آلی کمک کند. وقتی چمن پرپشت و سالم است، آب باران به جای خروج از آن به داخل آن نفوذ می کند. علاوه بر این، سیستم ریشه گیاهان نیز می تواند مزایای مثبتی داشته باشد. آنها 20 برابر بیشتر از خاک کشت شده جذب آب می کنند. این همچنین به این معنی است که مناطقی با چمن، درختان و گیاهان سالم کمتر احتمال دارد که سیل ناگهانی یا آب راکد پس از باران شدید را تجربه کنند. کاهش فرسایش خاک در این مناطق اغلب شامل کاشت های تزئینی بوته‌ها و دیگر پوشش های زمینی است که هم نیازهای عملکردی و هم زیبایی شناختی نمای ملک را برآورده می‌کند.

4- یکی دیگر از نقش های بسیار ارزشمند فضای سبز، توانایی آن در کاهش آلودگی صوتی است. چمن ها و مناظر سبز می توانند صدا را جذب و منحرف کنند، که نه تنها در محیط های شهری، بلکه در هر منطقه شلوغ یک مزیت مهم است. با در نظر گرفتن این مزایا، توسعه‌ دهنده‌های مدرن شهری به طور فزاینده‌ای به دنبال طراحان فضای سبزی هستند که راه‌های جدیدی برای بازگرداندن طبیعت به شهر بیابند. چمن، گیاهان و درختان در جذب صدا بسیار بهتر از هر نوع سنگفرش یا دیوارهای بتنی عمل می‌کنند. خنثی کردن حتی مقدار اندکی از سر و صدای شهر، محیط را برای ساکنان آن دلپذیرتر می کند. علاوه بر کاهش آلودگی صوتی، چمن ها و مناظر همچنین می توانند تابش خیره کننده و انعکاس نور را کاهش دهند و موجب بهتر دیده شدن عابران پیاده برای رانندگان و سایر المان‌های ترافیکی شود که خود این می‌تواند در مسائل ایمنی حائز اهمیت باشد.

"با لطف و عنایت خداوند متعال و نعمت‌هایی که عطا کرده ما بایستی قدردان این نعمت‌ها باشیم و در بهبود و بهتر شدن آن کوشا باشیم، چرا که ما خود نیز از طبیعت هستیم و نباید بگذاریم خواسته‌ها و باورهای مادی انسان اعم از آپارتمان و برج‌های سر به آسمان کشیده جای درختان و فضای سبز و هوای پاک را بگیرند. "

نمونه کار نهالستان وحیدافشار

فضای سبز شرکت پخش البرز ارومیه

فضای سبز شرکت پخش البرز ارومیه

ایجاد فضای سبز شرکت پخش البرز ارومیه منطبق بر شرایط اقلیمی و محیط زیستی با استفاده از کاج سدروس ،توپی،کاج نوئل سبز وآبی و کاج ستاره ای،انواع شمشاد ،گل بوداق ،گل رز،گل های فصلی،بنفشه،اقاقیا، افرا سبز،فتونیا،بید مجنون ،سرو خزنده،یال اسبی،کامیس کوچک و بزرگ،پاپیتال،نهال آلبالو،یاس زرد و... .

جزئیات بیشتر
محوطه‌سازی فضای سبز ویلا

محوطه‌سازی فضای سبز ویلا

محوطه سازی فضای سبز ویلا واقع در امامزاده - ارومیه با استفاده از چمن آجوکا، یوکا، آبلیا، یاس هلندی، ناندینا،یاسمن، پیچ اناری، ابریشم، سرو کامیس، سرو تویا و... با توجه به شرایط اقلیمی و محیط زیستی

جزئیات بیشتر
طراحی و اجرای فضای سبز رستوران گردان آفتاب ارومیه

طراحی و اجرای فضای سبز رستوران گردان آفتاب ارومیه

طراحی و اجرای محوطه سبز رستوران و کافی شاپ با استفاده یوکا، نخل فینیکس، نخل شامادورا، مورد، سرو کامیس، آزالیا، پتوس رونده، توری، زاموفیلیا، سانسوریا ابلق، پتوس درختی و...

جزئیات بیشتر
محوطه‌سازی سبز ویلا

محوطه‌سازی سبز ویلا

ایجاد فضای سبز ویلا با استفاده از درختان کاج نوئل آبی و سبز، کاج کونیکا، سرو کامیس، نخل لاتانیا، بیدمجنون، افرا قرمز، رز سفید، رز هلندی، رز صورتی، شمشاد سبز، شمشاد طلایی، رز رونده، پیچ گلیسین، ساناز صورتی، چمن اسپورت و ... در جاده سرو ارومیه

جزئیات بیشتر
محوطه‌سازی سبز مدرسه

محوطه‌سازی سبز مدرسه

ایجاد فضای سبز مدرسه ابتدائی در خیابان دانشکده ارومیه به مساحت 200 مترمربع، با استفاده از چمن اسپورت، انواع رزهای هلندی، ساناز و شمشاد جهت فضای داخلی و استفاده از رونده‌هایی همچون پیچ امین‌الدوله و پیچ گلیسین برای دیواره‌ها و طاق‌های مدرسه

جزئیات بیشتر